روند سفارش ، هزینه ها ، تایید و رد کردن لوگو

طبیعتا برای سفارش لوگو باید تمام هزینه را هنگام سفارش پرداخت کنید. در ازای هزینه ای که شما پرداخت می کنید ما به تعداد مشخصی که شما هنگام سفارش انتخاب کرده اید، لوگو به شما ارائه خواهیم کرد و شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید. هنگام سفارش سعی میکنیم با گرفتن توضیحات کافی با اولین تلاش به لوگوی مورد نظر شما برسیم. لطفا مطالب سایت راجع به طراحی لوگو را مطالعه کنید و لطفا در هنگام ارائه اطلاعات اولیه و پر کردن فرم سفارش لوگو کاملا دقت کنید چون ما ذهن خوانی بلد نیستیم 😊 و این اطلاعات تمام برداشت ما از سلیقه و ذائقه شما در طراحی لوگو هستند.

حالا فرض کنیم شما بسته ای را انتخاب کرده اید که طراحی 2 طرح لوگو در آن انجام خواهد شد. بر اساس نیاز و اطلاعات ورودی شما ما به این نتیجه رسیده ایم که شما به لوگوتایپ نیاز دارید، دو عدد لوگوتایپ کاملا متفاوت برای شما ارسال خواهد شد. در این مرحله شما پس از بررسی، یکی از دو نمونه را انتخاب خواهید کرد،‌ یا این دو نمونه را رد می کنید.

درصورت پذیرش شما می توانید درخواست تغییر در جزئیات طرح را داشته باشید، مثلا نقطه ها ، تغییر فرم حرفی خاص یا … تا طرح کاملا به شکل مورد نظر شما در بیاید. البته بهتر است به نظر ما اعتماد کنید ، زیرا شما فقط با در نظر گرفتن سلیقه خودتان پیشنهاد تغییرات می دهید ولی ما با در نظر گرفتن عوامل زیادی این طرح را ایجاد کرده ایم. برای مثال یکی از موضوعاتی که در تایپوگرافی در نظر گرفته می شود خوانایی است. ممکن است شما در حال حاضر تغییری پیشنهاد بدهید که خوانایی لوگوی شما را بکاهد. اعتماد شما به ما به عنوان طراح لوگو خیلی مهم است. ما سعی میکنیم نکاتی در طراحی لوگو در نظر بگیریم که شاید امروز برای شما مهم نباشد ولی با گسترش کسب و کارتان به چالش های مهمی تبدیل خواهند شد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید ، با این که شما 2 نمونه لوگو سفارش داده اید ولی ما تعداد خیلی بیشتری نمونه اولیه طراحی میکنیم و از بین پیش طرح ها دو طرحی را که بهترین راه کار برای سفارش شما هستند به شما ارائه میکنیم. پس طرح های ارائه شده طرح های نهایی هستند که با وسواس زیادی از بین پیش طرح های مختلف انتخاب شده اند. به همین دلیل معمولا ما پیش طرح هایمان را به مشتری ها ارائه نمی دهیم .

در صورت رد کردن به این نکته توجه کنید که کار طراحی توسط ما انجام شده و هزینه ای به شما بازگردانده نخواهد شد. البته میتوانید درخواست نمونه های بیشتری برای طراحی بدهید، و البته دوباره هزینه طراحی نمونه های جدید را پرداخت کنید. دراین حال باید دوباره فرم سفارش لوگو را پر کرده و این بار با دقت بیشتری این کار را بکنید ( مگر این که بخواهید دوباره لوگو ها را رد کرده و مجددا هزینه پرداخت کنید. ) در صورت نیاز نمونه هایی از لوگوهایی که از نظر شما لوگوهای خوبی هستند با ذکر دلیل برای ما بفرستید. و دلایلتان را برای رد کردن لوگوی قبلی با تفصیل برای ما بنویسید. به من اعتماد کنید، دلایلی مثل این که ” منو نگرفته ” یا ” نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم” دلایل محکمی نیستند. بهتر است از منطق کاربردی و عملی استفاده کنید. صرفا به این دلیل که شما نتوانسته اید با آن ارتباط برقرار کنید دلیل این نخواهد بود که مخاطبان کسب و کار شما هم نتوانند آن را بفهمند. ممکن است شما موارد تخصصی کارتان را در لوگو در نظر بگیرید ولی فراموش نکنید نهایتا لوگوی شما برای جلب نظر مخاطبان است نه همکاران و متخصصان زمینه کاری شما.

اگر لوگوهای طراحی شده مورد پسند ما قرار نگرفت، چی؟

ما برای بیشتر از 1000 کسب و کار که به تجربه و تخصص ما اعتماد داشته اند لوگو طراحی کرده ایم و مورد تایید قرارگرفته است. اگر توضیحات بالا را خوانده باشید متوجه خواهید شد که :

اگر شما واقعا دوست داشته باشید لوگو داشته باشید و کار طراحی لوگو شما را ما انجام دهیم ، ما ابتدا از شما اطلاعات را دریافت میکنیم و سعی میکنیم سلیقه شما را به دست آوریم، سلیقه شما را با تجربه و تخصص و دانش و آگاهی طراحی لوگو ترکیب و بر اساس آن اطلاعات ، لوگوی شما را طراحی میکنیم و اگر شما در ارائه این اطلاعات کاملا فکر کرده باشید و افکار فانتزی نداشته باشید، لوگوی ارائه شده کاملا با سلایق شما هماهنگ خواهد بود. بعضی از افراد هنگام سفارش لوگو توضیح میدهند که به لوگوهای خیلی ساده علاقه دارند و وقتی لوگوی ساده برایشان طراحی میکنیم فکر میکنند این لوگو به اندازه کافی “لوگو” نیست. چون با این که گفته اند ما سادگی را می پسندیم ولی در نهایت لوگوی مورد علاقه شان لوگوی بانک ملی با کلی جزئیات است. پس با خودتان صادق باشید تا به نتیجه برسیم. ما دربرابر اطلاعات ورودی شما به شما لوگو تحویل میدهیم و در قبال تجربه، زمان وتخصصمان از شما پول دریافت میکنیم. پس ما تخصص ، عمر و زمانی که در قبالش از شما هزینه دریافت میکنیم ،را برای این کار صرف کرده ایم. پس هزینه ای که هنگام سفارش داده اید به شما بر نخواهد گشت.

تصمیم گیرندگان

در شرایط ایده آل بهتر است سفارش دهنده لوگو یک نفر باشد. حالا فرض می کنیم بیش از یک نفر تصمیم گیرنده ، یا مثلا دو شریک داریم ، مثلا شما یک شرکت دارید که توسط هیئت مدیره ، مدیریت می شود ، برای این شرکت یک سفارش لوگو ثبت می کنید. حتی اگر همه این افراد یک تخصص داشته باشند ( که معمولا در هیئت مدیره ها اینجوری نیست ) هر کدام سابقه متفاوت و برداشت های مختلفی از نظر دید بصری و نگاه متفاوتی به لوگو دارند. ممکن است بعضی لوگو تایپ را مناسب بدانند و بعضی نشانه تصویری را مناسب کسب و کار بدانند. در این مواقع بهتر است این هئیت مدیره کار طراحی لوگو و انتخاب لوگو را به متخصصش بسپارند و یک نفر را از میان خودشان انتخاب کنند که به عنوان رابط با طراح در ارتباط باشد. و به این رابط در این زمینه اعتماد کامل کنند و نظر او را قبول کنند. زیرا برآورده کردن نظرهای مختلف برای طرح لوگو معمولا غیر ممکن و غیر عملی است. این افراد یا باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند یا باید به شخصی که برایشان این کار را انجام می دهد اعتماد کنند و دست او را برای خلاقیت و اجرای ایده هایش باز بگذارند. طراحی لوگو صرفا انتخاب یک نقش نیست و در آینده کسب و کار شما نقش مهمی خواهد داشت. ( پیشنهاد میکنم مطلب دلایلی که به لوگو نیاز داریم را مطالعه کنید. )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.